Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Boldog vagy?

2008.12.14
Boldog vagy?

Látszik!

 

Ha megkérdezik, hogy vagy, sokszor rávágod, hogy minden rendben, még akkor is, ha számtalan problémát kell megoldanod vagy szomorú vagy?

Aki csak futólag érdeklődik hogyléted felől, valószínűleg el is hiszi, hogy minden a legnagyobb rendben, pedig számos árulkodó jele van annak, hogy jól érzed-e magad a bőrödben vagy épp nehéz periódusodat éled.Egy igen egyszerű teszttel igazolható mindez: képzeld el a tizennyolcadik születésnapodat, az első szerelmedet, a legnagyobb munkahelyi sikeredet vagy gondolj az esküvőd napjára, a pillanatra, mikor megtudtad, hogy kisbabátok lesz. Amikor ezek valamelyikét átélted, bizonyára ragyogtál a boldogságtól, és emlékeidben is szépnek látod magadat. Most sorba vesszük, hogyan hatnak testedre az örömteli pillanatok!

 

Fel a fejjel!

Nem véletlen, hogy így bíztatják azt, aki bánatos, és lógatja az orrát. Kutatások bizonyítják, hogy ha derűlátó vagy, lazábban tartod a váll és a nyak izmait, ami testtartásodat is kedvezően befolyásolja. Így szabad áramlást biztosítasz a vérnek és a tápanyagoknak, ami segít hogy megelőzd a kínzó fejfájást (ennek oka sokszor az, hogy túlzottan „behúzod a nyakadat”, illetve hogy a helytelen testtartás következtében megmerevednek a szóban forgó izmok), a hát-, váll- és derékfájást. Akár szó szerint is értelmezheted a mondást, hogy problémásabb időszakban nagy terhek nyomják a válladat: ha a valóságban nem is cipelsz súlyokat, izmaid pontosan úgy reagálnak, mintha fokozott terhelésnek lennének kitéve. Mindez sokszor észrevétlenül történik, ezért érdemes odafigyelned arra, hogyan tartod magadat. Aki boldog és pozitívan gondolkodik, egyenesen tartja a hátát, ellazítja az izmait és mozgása is felszabadultabb. Ha javítani szeretnél a testtartásodon, vegyél példát a macskákról, és nyújtsd meg a hátadat azzal a mozdulattal, ahogyan ők nyújtózkodnak!

 

A bőr öröme

A pozitív gondolatok simává és sugárzóan széppé teszik a bőrt. Mindezt tapasztalhatod akkor is, ha vakációzni mész: nemcsak azért látod magadat szebbnek, mert napbarnítottá válsz, hanem azért, mert a kétségbeejtő gondolatokat – remélhetőleg – nem viszed magaddal, vagy legalábbis háttérbe szorítod a kikapcsolódás során. Amikor nyomasztanak a problémák, akaratlanul is ráncolod a homlokodat, összeszorítod a fogaidat, felhúzod a szemöldöködet, a tartósan fennálló gondterhelt arckifejezés pedig rosszat tehet a vonásoknak. Akkor is segíthetsz a bőrödnek, ha nem kimondottan derűsek a napjaid: ha nem vagy rá allergiás, keverj 2-3 csepp teafa- vagy jojobaolajat a mindennapos arcápoláshoz használt krémedhez, és a homloktól kiindulva, körkörös mozdulatokkal masszírozd át az arcodat 5-10 percen keresztül. A mozdulatsor javítja a keringést és ellazítja a megfeszített arcizmokat, ami mindenképpen kedvezően befolyásolja megjelenésedet.

 

Fokozott biztonság

Talán hihetetlenül hangzik, de a mosoly és a jókedv valóban az egyik leghatékonyabb gyógyszer. Ha sokat nevetsz és felszabadultan töltöd a napjaidat, immunrendszered ellenállóbbá válik, és a fertőző betegségek elkerülnek. Ha mégis megbetegszel, akkor is segít a pozitív gondolkodás: aktiválja a szervezet öngyógyító folyamatait, így nagy valószínűséggel könnyebben vészeled át a kellemetlen napokat. Tudományos kutatások is bizonyítják, hogy az optimisták jobb egészségi állapotnak örvendenek, mint azok, akik folyton az élet borús oldalát szemlélik. Őket ritkábban érik utól a pszichoszomatikus betegségek, és a számos testi problémát okozó stresszt is jobban tűrik. Ráadásul az idegeskedés állandó készültségben tartja a szervezetet, ami a hormorendszerre is kihat. A fokozott adrenalin-termelés hosszú távon gyengíti a természetes védekező-képességet. Aki kiegyensúlyozott, annak a hormonrendszere is harmonikusabban működik. Az öröm hatására termelődő endorfin – amit boldogsághormonnak is neveznek – fájdalomcsillapító és immunstimuláló hatású.

Tipp: Az elegendő alvás rendkívül jót tesz a szervezetnek, ha erre mégsincs időd, végezz 3-5 percig légzőgyakorlatokat: feküdj hanyatt az ágyban, hunyd le a szemedet, kezedet tedd a hasadra, és lélegezz lassan, mélyen. A feszített tempójú napok végén igyál egy csésze citromfű- vagy levenduateát, hogy kipihenhesd a fáradalmakat.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 





Archívum

Naptár
<< December / 2017 >>

Statisztika

Online: 2
Összes: 180491
Hónap: 1388
Nap: 49