Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hámozd le a narancsbőrt!

2009.01.24
Segítünk, hogy szép legyél!

 

Kép

A legújabb kutatási eredmények szerint ma már a nők csaknem 90 százaléka küzd a narancsbőr okozta esztétikai problémával. A cellulitisz akár tinédzserkorban is kialakulhat, elsősorban a helytelen táplálkozás és a mozgásszegény életmód következményeként.

 

 

A fehér lisztet és cukrot tartalmazó ételek, a zsíros falatok, a kávé, a fekete tea, a szénsavas italok, a dohányzás, az alkoholfogyasztás, valamint a stressz különösen elősegítik a szépséghiba létrejöttét. A vérkeringés vagy az anyagcsere nem megfelelő működéséből adódóan a szervezet nem tud megszabadulni méreganyagaitól, így azok felhalmozódnak a bőr alatti rugalmas kötőszövetekben, és rajtuk áthatolva narancshéjszerű bemélyedéseket és kiemelkedéseket képeznek a bőrön. Ez esetben is igaz, hogy helyesebb a megelőzésre törekedni, ám akkor sem kell kétségbe esni, ha a kritikus pontokon – a hason, a csípőn, a popsin és a combon – megjelennek a kis gödröcskék.

 

Kép

 

Mit egyél, hogy jobb legyél?

A cellulitisszel az asztalnál ülve is fölveheted a harcot, csak nem mindegy, mi kerül a tányérra. Az igazán hatékony étrend alapszabályai közé tartozik a zsíros ételek elkerülése, a só- és cukorfogyasztás minimalizálása, illetve teljes elhagyása, valamint a fehérjedús fogások előtérbe helyezése. Ez utóbbiak kedvezően befolyásolják a szervezet anyagcsere-folyamatait, és lehetővé teszik a fölösleges zsírok elégetését. Ezenkívül fontos, hogy megfelelő mennyiségű vitamint és ásványi anyagot vegyél magadhoz – ezek nagy része megtalálható a gyümölcsökben és a zöldségekben, amelyek nemcsak a méreganyagoktól szabadítanak meg, hanem sok folyadékot is tartalmaznak.


Amit MINDENKÉPPEN felejts el:

 

  • Zsírok – a vajat és a margarint célszerű kiiktatni az étrendből, mivel elősegítik a zsírszövetek gyarapodását. Használj extra szűz olívaolajat, ami nemcsak megóv az elhizástól, hanem könnyebben is emészthető.
  • Cukrok – tanácsos búcsút inteni a fehér cukornak, használj helyette mézet vagy nádcukrot. Nem véletlen, hogy a dietetikusok egyenesen „vitaminrablónak” nevezik a fehér cukrot: míg felszívódik sejtjeinkbe, vitaminokat és ásványi sókat von el, ahelyett, hogy feltöltené ezekkel a szervezetet. Bár glukóz, szacharóz és fruktóz formájában a méz is juttat cukrot a szervezetbe, legalább vitamint és ásványi anyagokat is tartalmaz, ugyanúgy, mint a nádcukor, igaz, ez utóbbi csak kisebb mennyiségben.
  • Só – a túlzott nátriumbevitel vizet von el a szervezettől, ezért oda kell figyelni arra, hogy mennyire sózod meg ételeidet. Fontos tudni, hogy egyes élelmiszerek – mint például a zöldségek, a hüvelyesek – természetes állapotukban is tartalmaznak sót, így ezeket ízesítsd inkább más fűszerekkel! A sajtok egyes típusaihoz előállításuk során adnak rengeteg sót, ezért érdemes ezeket is kiiktatni étrendedből.

 

Amit SEMMIKÉPPEN se felejts el:

 

  • Protein – megtalálható többek között a halakban, a tojásban és a hüvelyesekben. Nélkülözhetetlenek, mivel kedvezően befolyásolják az anyagcserét, és ma már tudományosan is bizonyított, hogy az emésztésük során végbemenő kémiai folyamatok energiát szabadítanak fel a szervezetben. Ennek köszönhetően fokozzák a zsírégetés hatékonyságát.
  • Vitaminok és ásványi sók – bőségesen föllelhetők a gyümölcsökben és a zöldségekben, azokban az élelmiszerekben, melyek csekély mennyiségű kalória bevitele mellett is telítettségérzetet biztosítanak. Ezek a legfőbb forrásai a létfontosságú ásványi anyagoknak és a káliumnak, ami ellensúlyozza a nátrium vízmegkötő hatását. Az anticellulit-diéta lényege, hogy több káliumot vegyél magadhoz, mint amennyi nátriumot fogyasztasz, hogy kivédd ezt a nem kívánatos folyamatot. A zöldségféléket érdemes nyersen tálalni, a sütés-főzés során ugyanis sok fontos ásványi sót veszítenek – ha azonban nyersen eszed, csak annyi káliumvesztességgel kell számolnod, amennyi a só vízvisszatartó hatásának semlegesítéséhez szükséges.

 

Kép

 

 

Főszerepben a folyadék

Az anticellulit-program során kulcsfontosságú, hogy naponta legalább 1,5-2 liter folyadékot vegyél magadhoz. Hogy mindezt teljesíthesd, érdemes előre eltervezned, hogy a nap folyamán mikor, mit és mennyit iszol.
Sokat segít a narancsbőr elleni küzdelemben, ha reggelente felhajtasz negyedkockányi, vízben feloldott élesztőt. Bár az íze nem túl kellemes, rendkívül gazdag B-vitaminban, kedvezően befolyásolja a zsíranyagcserét, csodákat tesz a bőrrel és a hajjal.

Később a főétkezések, az ebéd és a vacsora előtt igyál meg két-két pohár ásványvizet!
A nap folyamán kortyolgass zöld teát, mely tisztító és fiatalító hatású, és serkenti az anyagcserét.
Kerüld az alkoholt, mert lebontása lassítja az anyagcserét, így előkészítve a terepet a cellulitisz számára. A szénsavas italokat pedig azért mellőzd, mert azok felfúvódást okozhatnak!
Végül: fogyassz bőségesen magas víztartalmú élelmiszereket, például zöldségeket és gyümölcsöket – a napsütéses időszakban ezek különösen zamatosak!


Szelíd szövetséges

A narancsbőr elleni küzdelemben, illetve kialakulásának megelőzésében sokat segít a zöld tea, mely számos jótékony hatással rendelkezik: tisztít, fiatalít, elősegíti a zsírlebontást, fokozza a kreativitást és a koncentrációt, serkenti a gondolkodást. A tapasztalatok szerint kedvezően hat a hangulatra is, és már egyetlen csésze elfogyasztásával is elejét veheted annak, hogy az evésben keress vigaszt, ha rossz a kedved. Tulajdonképpen korlátozás nélkül fogyaszthatod, hiszen csak igen kis mennyiségben tartalmaz teint.


Vigyázz, mit iszol!

Felejtsd el a rendkívül magas cukortartalmú üdítőket, például a kólát! Tudtad, hogy másfél literenként 35 kockacukornak megfelelő édesítést adnak hozzá előállítása során?
A sör bővelkedik maltózban, ez az egyik legrosszabb fajtája a szénhidrátnak. Ha valóban szeretnél megszabadulni a cellulitisztől, jobb, ha egy kortyot sem iszol ebből az italból.

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

---

(Dóri, 2009.02.27 17:57)

Hasznos tanácsok !

 

 





Archívum

Naptár
<< December / 2017 >>

Statisztika

Online: 2
Összes: 180491
Hónap: 1388
Nap: 49