Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Miért nem fogyunk a tornától?

2009.02.10
Miért nem fogyunk a tornától?Úgy látjuk, semmi eredménye az edzéseknek? Utánajártunk, mi lehet ennek az oka és mit tehetünk ellene.


Izzadunk, szenvedünk, megpróbáljuk a legtöbbet kihozni magunkból, a megszokott, rutinosan végzett gyakorlatoktól mégsem lesz meg a hőn áhított, tökéletes testünk? Valószínűleg eljött az ideje, hogy átértékeljük edzéstervünket. Utánajártunk, miért nem érjük el a kívánt eredményt és hogyan tudunk mindezen változtatni.

Csak erőnléti edzést végzünk


Nagyon sokan túlbecsülik az erőnléti edzések hatékonyságát. Jó úton járunk, ha megpróbáljuk növelni állóképességünket és csökkenteni a zsírt, de ez nem fogja jelentősen megváltoztatni az alakunkat. Ahhoz, hogy ezt elérjük és izmainkat erősítsük, részletekre kell bontani edzéstervünket. Használjunk súlyzókat és keverjük a különböző gyakorlatokat. Változatossággal sikerülhet egyensúlyban tartani testünket és izomzatunkat. A nők gyakran aggódnak amiatt, hogy a túlzott sport miatt elveszítik nőiességüket, de ez nem fordulhat elő, ha mindig csak kis súlyokat használunk, viszont nagy ismétlésszámmal dolgozunk. A súlyzózással nagyobb mértékben lassul az anyagcserénk, mint az aerobikkal, még akkor is, ha a zsírégetés előtt végezzük a súlyzós gyakorlatsort.

 

KépTévedünk a kalóriákkal


Az edzés csak akkor karcsúsít, ha kiegyensúlyozott, egészséges diétával párosítjuk. Általános probléma, hogy túlbecsüljük az elégetett, viszont alábecsüljük az elfogyasztott kalóriákat. Ha egyórás edzéssel elégetünk mondjuk 400 kalóriát, utána pedig megeszünk egy tábla csokoládét, mondván, hogy megérdemeljük, akkor az egész edzésből nem sok hasznunk van, legalábbis ami a fogyást illeti. Ahhoz, hogy biztosan veszítsünk súlyunkból néhány kilót, naponta 500-800 kalóriát kell elégetnünk. De csak mert elégettünk néhány száz kalóriát, ne vessük rá magunkat a szénhidrátokra! És ne bízzunk meg túlzottan az edzőtermi gépek mérőiben, azokat csak iránymutatónak szabad felfogni, nem számolnak az egyéni különbségekkel.



Nem vesszük figyelembe a testalkatunkat


Ha hónapokon át edzünk anélkül, hogy bármilyen változást észlelnénk magunkon, akkor valószínűleg nem a testalkatunknak megfelelő gyakorlatsort választottuk. Mindenki egyéni testalkattal születik, és ez jórészt genetikailag programozott. Ahhoz, hogy eredményesek legyünk és jobb legyen az állóképességünk, meg kell ismernünk saját testünket, és ennek megfelelően kell edzéstervet készítenünk. A maximum, amit tehetünk: a számunkra legmegfelelőbb gyakorlatokkal megpróbáljuk tökéletesíteni azt, amink van.



Nem használjuk helyesen hasizmainkat


Hasizmunk hat izomcsoportból tevődik össze. Ahhoz, hogy ezek az izmok láthatóvá váljanak és a hasunk is mutatós legyen, finomítani kell a diétánkon, egészséges ételeket kell fogyasztanunk, valamint tökéletesítenünk kell felülési technikánkat. A trükk az, hogy használjuk alsó hasizmainkat is, mégpedig úgy, hogy amikor felülünk, medencénket felemeljük és a hasunkat behúzzuk. Ezt a mozdulatsort ahhoz lehetne legjobban hasonlítani, mint amikor megpróbálunk felvenni egy szűk farmert.


Rosszul időzítünk


Tanuljunk meg hallgatni a testünkre, hogy eldöntsük, melyik időszak a legmegfelelőbb az edzésre. Semmilyen megbízható bizonyíték nincs arra, hogy a kalóriák hatékonyabban égnek el a napnak egy bizonyos szakában, az viszont fontos, hogy mi jól érezzük magunkat edzés közben. Ha tettre készen indulunk neki az edzésnek, akkor ezzel fokozni tudjuk teljesítményünket.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 





Archívum

Naptár
<< Június / 2017 >>

Statisztika

Online: 1
Összes: 177054
Hónap: 2060
Nap: 54