Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 
  Az immunrendszer alapvető feltétele a jó egészség megőrzésének és visszanyerésének, például egy betegség után. Bizonyított tény, hogy az elfogyasztott élelmiszerek javíthatják ellenálló-képességedet!

 

 

 

 

Érdemes tehát odafigyelni arra, hogy mi kerül a tányérra, különösen akkor, ha valamilyen egészségügyi problémától szeretnél megszabadulni. Ez az összeállítás csak ízelítő abból a rendkívüli gyűjteményből, amit Charlotte Haigh készített és a 100 természetes immunerősítő című könyvében foglalt össze.

 

 

 

Sárgarépa

 

A sárgarépa tele van olyan tápanyagokkal, melyek különösen jótékony hatásúak a szemnek, és javítják a látást. Az egyik leggazdagabb forrása a béta-karotinnak, melyet a szervezet antioxidáns-hatású A-vitaminná alakít. Ez a vitamin megerősíti a sejteket, melyek így jobban ellen tudnak állni a vírusoknak, megelőzik a szívbetegséget és hatékonyabban tudnak harcolni a rákkal. A sárgarépában található K-vitamin a véralvadásban és a sebek gyógyulásában játszik szerepet, rosttartalma pedig segíti az emésztést. A sárgarépa krómtartalma stabilizálja a vércukorszintet, ezért ez a zöldség hasznos a cukorbetegeknek és azoknak, akik egészségtelenül sok édességet esznek.

 

 

TUDTAD?

 

A nyers sárgarépát esetleg nehéz megemészteni, ezért reszeld le vagy vágd finomra fogyasztás előtt. Kedved szerint ízesítheted is: egy kis olívaolajjal vagy citromlével érdemes meglocsolni!

 

 

Cékla

 

A cékla gazdag vasban és fokozza a betegségeket leküzdő antitestek, a fehérvérsejtek (a fagocitákat is beleértve) termelését. Serkenti a vörösvértestek működését is, és javítja a sejtek oxigénellátását. Mangánt tartalmaz, amely az interferon – egy hatékony vírus- és rákellenes anyag – létrehozásához is szükséges. A cékla vörös színét a betanin nevű pigmentnek köszönheti, amely antioxidáns hatású antocianin, és segít megelőzni a rákot és a szívbetegséget. Úgy vélik, a céklának méregtelenítő tulajdonságai is vannak, melyek javítják a máj és a vese egészségét. Magas rosttartalmú, fontos a szív és a gyomor megfelelő működéséhez.

 

 

TUDTAD?

 

A cékla megfőzve is ugyanolyan hatásos, mint nyersen. A friss céklának kipréselheted a levét, felhasználhatod salátákhoz, vagy készíthetsz belőle levest. A cékla leve is gazdag A- és C-vitaminban, vasban és kalciumban.

 

 

 

Spenót

 

Ez a sokoldalúan használható leveles zöldség az egész világon népszerű, és erős rákellenes hatással rendelkezik. Gazdag karotinoidokban, melyeket a szervezet az antioxidáns hatású A-vitaminná alakít. Ez a vitamin készteti válaszra az immunrendszert, hogy vegye fel a harcot a fertőzésekkel. A spenót segít megelőzni a tüdő-, a mell- és a méhrákot, és fontos szerepet kap a szívbetegségek elleni harcban. C-vitamin-tartalma megőrzi a bőr és a nyálkahártyák egészségét, a benne lévő B-vitamin pedig energiát ad és javítja az idegrendszer állapotát. A spenót cinkben is gazdag, amely a T-sejtek (melyeket a csecsemőmirigy hoz létre, és képesek az idegen sejteket közvetlenül elpusztítani) tevékenységének támogatásához szükséges.

 

 

TUDTAD?

 

Legjobb, ha a spenótot nyersen fogyasztod, vagy csak enyhén megpárolod, mert a sok főzéstől elvesznek belőle a karotinoidok és a C-vitamin.

 

 

 

Kelbimbó

 

A káposztának ez a rokona magas antioxidáns-szintjének köszönhetően hatékony rákellenes szer. Az egyik legjobb glükozinolát-forrás, amely segít a szervezetnek a daganatos betegségeket megelőző enzimek termelésében. Magas a C-vitamin és a folsavtartalma, melyek a szervezet öngyógyítási folyamataiban játszanak szerepet. A kelbimbó B5-vitamint is juttat a szervezetbe, ami élénkíti az immunrendszert, és elindítja az antitestek termelését. A kelbimbó rostban is gazdag, így megőrzi az emésztőrendszer egészségét, és alacsonyan tartja a koleszterinszintet.

 

 

TUDTAD? 

 

A kelbimbó Belgium fővárosáról, Brüsszelről kapta angol nevét, ugyanis itt termesztették először a 16. században – angol neve: brüsszeli bimbó.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 





Archívum

Naptár
<< December / 2017 >>

Statisztika

Online: 1
Összes: 180490
Hónap: 1387
Nap: 48